X
تبلیغات
سایپا مطمئن - تازه ها ( 31 )

سایپا مطمئن

اخبار و تازه های ** سایپا & سایپا یدک & امداد سایپا **

 

fr saipa

 

هنرستانهاي كشور از مهر ماه سال آينده در رشته خدمات پس از فروش خودرو دانش آموز مي پذيرد. ابوالفضل اميري، مدير آموزش شركت سايپا يدك با اعلام اين خبر افزود:يكي از اهداف اصلي اين طرح كه هم شبكه خدمات پس از فروش كشور و هم وزارت آموزش و پرورش از آن منتفع خواهند شد ، پرورش نيروي انساني متخصص و آشنا با دانش روز در حوزه تعميرات خودرو است كه در سالهاي آتي با جذب اين نيروها در شبكه خدمات پس از فروش ، شاهد افزايش كيفيت در ارائه خدمات و در نهايت افزايش سطح رضايتمندي مشتريان خواهيم بود.
مهندس اميري همچنين ابراز اميدواري كرد تا با اجرايي شدن اين طرح، نيروهاي شاغل در شبكه خدمات پس از فروش كشور هم كه در حال حاضر داراي تجربه فني هستند از مزاياي اين طرح بهره مند شوند و با امتيازات ويژه اي كه براي اين عزيزان در نظر گرفته خواهد شد ، خود را به دانش روز مجهز نمايند.
شايان ذكر است اين طرح كه به پيشنهاد و همت شركت سايپا يدك در سال 87 مطرح و اكنون  به مراحل اجرايي خود رسيده است ، تمامي استاندارد هاي وزارت صنايع و وزارت آموزش و پرورش را تواماً در برنامه هاي خود گنجانده و از اين حيث منحصر به فرد خواهد بود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه نوزدهم آبان 1389ساعت 9:53  توسط مدیر   | 

مهندس عموزاده مديرعامل شركت سايپا يدك با اشاره به اجراي موفق طرح گارانتي قطعات گروه سيتروئن ، نيسان ، رنو و ريو در شركت سايپا يدك عنوان كرد: با توجه به استقبال خوب مشتريان محترم گروه سايپا  از اجراي طرح گارانتي قطعات گروه سيتروئن ، نيسان ، رنو و ريو ، درفاز جديد اين طرح  ،كليه مدل هاي خودروي پرايد را از آغاز تيرماه سال جاري  مشمول اين طرح قرار داديم و ازاين پس مشتريان گروه خودرو سازي سايپا مي توانند با مراجعه به نمايندگيها ي اين گروه در سراسر كشور از مزاياي اين طرح استفاده نمايند.
مهندس عموزاده در ادامه افزود : گارانتي قطعات انواع خودرو هاي توليدي گروه سايپا تحولي بزرگ در راستاي مشتري مداري است و همه تلاش براين است تا با عرضه خوب خدمات پس ازفروش ، شعار سال گروه سايپا كه سال 89 بعنوان سال كيفيت و خدمات پس از فروش ناميده شده است تحقق پيدا نمايد.  
وي خاطر نشان كرد : اطمينان خاطر مشتري از قطعه تعويضي پس از دوران گارانتي  و بالا بودن كيفيت و اصلي بودن قطعات و همچنين امكان تعويض قطعات تحت پوشش اين طرح براي مدت زمان تعيين شده با توجه به برخوداري نمايندگيهاي گروه سايپا از سيستم هاي نرم افزاري پيشرفته كه به مشتري امكان تعويض يا تعمير قطعه گارانتي شده را در همه نمايندگيها مي دهد از جمله مزاياي اين طرح مي باشد.  

+ نوشته شده در  چهارشنبه نهم تیر 1389ساعت 16:40  توسط مدیر   | 

 
 

مدیر عامل گروه صنعتی خودروسازی سایپا با اعلام اینکه "افزایش قیمت نداریم" گفت : برای قیمت گذاری محصولات این شرکت ؛ شرایط بازار و کشش آن در واحد بازاریابی فروش ، بررسی و مطالعه و به ستاد فروش اعلام می شود.به گزارش خبرنگار ، نعمت الله پوستین دوز افرود: این موضوع سپس در ستاد عالی فروش بررسی و در صورت تأیید برای تصویب به هیأت مدیره ارسال می شود.

وی اظهار داشت : پیش از سال جدید این روند درباره تغییر قیمت خودرو «ریو» انجام و افزایش قیمت ان تایید شد و بر اساس مصوبه هیأت مدیره و طبق روال این کار باید انجام می شد.

پوستین دوز افزود : فروش ریو با افزایش قیمت 500 هزار تومانی اغاز شد اما وزارت صنایع و معادن اعلام کرد قیمت گذاری باید از مسیر سیاست گذاری کمیته خودرو مشخص شود که سایپا نیز پذیرفت و به محض اعلام این موضوع؛ نرخ ها به قیمت های اولیه برگردانده شد. مدیرعامل سایپا گفت : مشتریانی که از نمایندگی سایپا در مدت افزایش قیمت ،«ریو» خریدند ، اضافه دریافتی به انها بازگردانده می شود و چک های آنها آماده است .

پوستین دوز درباره سایر تولیدات گروه صنعتی خودروسازی سایپا گفت: قیمت خودروهای دیگر افزایش نیافته ، اما ممکن است افزایش قیمتی را دریافت کنیم که این موضوع به افزایش قیمت خودرو بر نمی گردد و ناشی از افزایش هزینه های بیمه ، مالیات ، شماره گذاری و سایر خدمات است که یکجا از مشتری دریافت می شود و به حساب نهادهای ذیربط واریز می کنیم. پوستین دوز تأکید کرد: مشتریانی که در طول زمان افزایش قیمت ریو این خودرو را خریداری کردند می توانند به نمایندگیهایی که از آن خودرو خریدند مراجعه کنند و مبلغ اضافه پرداختی را بگیرند. وی درباره افزایش کیفیت تولیدات سایپا نیز گفت: 1389 را سال کیفیت و خدمات پس از فروش تعیین کرده ایم و مجلس شورای اسلامی ، دولت و وزیر صنایع و معادن نیز پیگیر این موضوع هستند و موظف هستیم کیفیت خودروهای تولید شده را افزایش دهیم تا رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنیم. بخش خبری 30/20 هفته گذشته در گزارشی مستند از یک نمایندگی فروش محصولات سایپا از افزایش قیمت محصولات این کارخانه خبر داده یبود.

+ نوشته شده در  پنجشنبه سی ام اردیبهشت 1389ساعت 12:9  توسط مدیر   | 

 

fr saipa

 

مینیاتور  ==>  تیبا

 

تیبا به معنی آهو

+ نوشته شده در  یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389ساعت 18:25  توسط مدیر   | 

نخستين کارخانه توليد ايربگ در کشور با هدف توليد کيسه ايمني هواي سمند سورن، مينياتور و پژو پارس با حضور وزير صنايع و معادن دوشنبه افتتاح مي شود.
  صادق زاده معاون توسعه صنايع پيشرفته ايدرو با بيان اين مطلب اظهار داشت : اين کيسه ايمني هوا در شهرک صنعتي کاسپين به همت کارشناسان و مديران شرکت نيمه هادي عماد تحت ليسانس شرکت ژاپني تاکاتا توليد خواهد شد.
وي افزود: سرمايه گذاري لازم براي احداث کارخانه توليد ايربگ 230 ميليارد ريال است و بخشي از اين منابع توسط شرکت نيمه هادي عماد تامين مي‌شود و بخشي از آن نيز در فرايند دريافت وام از بانک صنعت و معدن قرار دارد.
معاون توسعه صنايع پيشرفته ايدرو تصريح كرد: ظرفيت توليد سالانه 500 هزار ايربگ در کارخانه نيمه هادي عماد وجود دارد و فاز دوم آن، با هدف دستيابي به 60 درصد ساخت داخل ايربگ تا پايان سال آينده افتتاح خواهد شد.
صادق زاده خاطر نشان كرد: بر اساس قرارداد منعقد شده بين شرکت نيمه هادي عماد و دو خودروساز بزرگ کشور طي دو سال آينده 200 هزار ايربگ توليدشده در اين شرکت بر روي خودروهاي داخلي نصب خواهد شد.
ياد آور مي‌شود، شرکت نيمه هادي عماد زيرمجموعه سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران محسوب مي‌شود.

+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم بهمن 1388ساعت 10:57  توسط مدیر   | 

شرکت پارس خودرو تولید مگان E2 فول آپشن را بر اساس نیاز مشتریان آغاز کرد.پس از استقبال هموطنان عزیز از مگان 1600cc و 2000cc ، تولید مگان 1600cc فول آپشن E2 نیز در شرکت پارس خودرو آغاز شده است . بر اساس این گزارش ضرورت پاسخگویی مناسب به توقعات مشتریان و احترام به انتخاب آنها و نیز توجه به نتایج حاصله از نظرسنجی های تخصصی که در رابطه با خودرو مگان از مشتریان بعمل آمده ، باعث تصمیم گیری در افزایش آپشن ها و تجهیزات این خودرو در جهت رفاه و ایمنی بیشتر مشتریان شده است . این گزارش حاکی است در یکی از جدیدترین رتبه بندی های ایمن ترین خودروها در جهان که توسط موسسه EuroNCAP اعلام شده ، خودرو مگان با کسب 37 امتیاز از مجموع 37 امتیاز در تستهای تصادف ، خود را به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای جهان از هر لحاظ معرفی نمود و موفق به اخذ نشان پنج ستاره شد که این موضوع خودرو مگان را در ایران با استقبال کم نظیری مواجه کرده است.
در پایان این گزارش آمده است ، يكي از اصلي ترين برنامه ريزي ها و هدف گزاري هاي شرکت پارس خودرو ارائه همزمان خودروهای ایمن ، لوکس و برتر دنیا در کنار ارتقاي كمي و كيفي خدمات پس از فروش مي باشد كه در همين راستا كليه اقدامات و پيش بيني ها در رابطه با ارائه خدمات مناسب پس از فروش براي محصولات اين شركت از جمله خانواده مگان انجام گرفته و مراكز خدمات پس از فروش اين شركت به سرعت در حال تجهيز و آموزش مي باشند تا با ورود خودروهاي جديد خانواده مگان از جمله مگان کوپه ، خدمات پس از فروش مناسبي به متقاضيان ارائه شود.

.

+ نوشته شده در  یکشنبه هجدهم بهمن 1388ساعت 10:53  توسط مدیر   | 


  سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۸۸
   

به گزارش خبرنگار مشتري مداري  اولین کنفرانس بین المللی مدیریت مشارکتی و نظام پیشنهادها و دومین جشنواره جایزه ملی نظام پیشنهاد ها با حضور جمع کثیری از سازمانها و شرکتها برگزار شد.  مهندس عبدالله درويش قائم مقام مديرعامل شركت سايپا يدك در حاشيه  دومين جشنواره نظام پيشنهادات عنوان كرد : شركت سايپا يدك براي اولين بار دراين جشنواره شركت كرده است وخوشبختانه توانست از ميا ن 18 شركت و سازمان شركت كننده در اين جشنواره  موفق به دريافت تنديس برنزين اين جشنواره گردد.  قائم مقام شركت سايپا يدك همچنين اظهار داشت : ما از سال گذشته طرح نظام پيشنهادات را بصورت جدي در شركت سايپا يدك به مرحله اجرا در آورديم و با دريافت نظرات و پيشنهادات مشتريان و پرسنل ، آن را سر لوحه كار خود قرار داده ا يم. درويش همچنين عنوان كرد : دريافت اين جايز ه و همچنين كسب عنوان اول رضايت مشتري در خدمات پس از فروش در بين شركت تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران توسط شركت سايپا يدك مسئوليت اين شركت را دوچندان كرده است و اميد واريم با توجه بيشتر به اين مقوله ها هميشه در كشور پيشتاز باشيم . مهندس عبدالله درويش در پايان ، كسب اين موفقيت را به كليه پرسنل شركت سايپا يدك تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد تا با همكاري همه نيروهاي سازمان در امر خدمات پس از فروش موجبات رضايت هرچه بيشتر مشتري فراهم گردد .گفتني است دومين جشنواره جايزه ملي نظام پيشنهادات 28تا 29 آذر در محل هتل  المپيك برگزار گرديد و شركت سايپا يدك توانست با كسب  600 امتياز  موفق به دريافت تنديس برنزين اين جشنواره گردد. همچنين شركت سازه گستر سايپا تنديس نقره اي جشنواره را آز آن خود نمود .  

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم دی 1388ساعت 9:3  توسط مدیر   | 

مجری سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از برنامه دولت برای صدور کارت هوشمند انرژی خودروهای کشور خبر داد و اعلام کرد طرح آزمایشی تجهیز جایگاه‌های CNG به سامانه هوشمند از فردا (شنبه) آغاز می شود.

عبدالرضا امینی در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات عرضه CNG از طریق کارت هوشمند سوخت در جایگاههای سراسر کشور با بیان اینکه از فردا 28 آذر ماه طرح آزمایشی تجهیز جایگاههای CNG به سامانه هوشمند سوخت در دو جایگاه تک منظوره و دو منظوره CNG آغاز می شود، گفت: پیش بینی می کنیم در مدت حدود یک ماه نصب تجهیزات سامانه هوشمند در این جایگاهها به پایان برسد و سپس در یک دوره آزمایشی با عرضه کارتی CNG مشکلات و اشکالات این طرح آشکار و مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تکمیل مراحل آزمایشی، زمینه تجهیز کل جایگاههای تک منظوره و دو منظوره CNG کشور به سامانه هوشمد سوخت فراهم می شود، تبیین کرد: مشکلات و مسائل پیش روی عرضه CNG از طریق کارت هوشمند سوخت کمتر از سهمیه بندی بنزین نیست زیرا اصولا ماهیت عرضه گاز طبیعی نسبت به فرآوده های نفتی کاملا متفاوت است.

به گزارش مهر، هم اکنون متوسط مصرف CNG در جایگاههای سراسر کشور با کاهش سهمیه های بنزین خودروهای شخصی به بیش از 11 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

این در حالی است که با این ظرفیت سوخت گیری در جایگاههای فعلی از مجموع نزدیک به 1.7 میلیون خودرو تنها 1.3 میلیون خودرو گاز سوز می توانند CNG تحویل بگیرند.

از این رو، مسئولان وزارت نفت با توجه به کاهش احتمالی سهمیه های بنزین در سال آینده و پیش بینی افزایش تقاضای بیشتر برای CNG، قصد دارند که میزان عرضه CNG در جایگاههای کشور را مدیریت و سامان دهی کنند.

کارت هوشمند انرژی در راه است

به گزارش مهر، این مقام مسئول در ادامه در جمع خبرنگاران از برنامه های دولت برای صدور کارت هوشمند انرژی برای خودروهای سبک و سنگین موجود کشور خبر داد و افزود: بر اساس سهمیه های انرژی که برای خودروها تعریف می شود، مالکان خودروهای مختلف می توانند معادل سهمیه خود از حاملهای انرژی مختلفی همچون CNG، گازوئیل، بنزین و ال پی جی استفاده کنند.

مجری سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: با صدور کارت هوشمند انرژی و اصلاح برخی از ضرایب خودروسواران کشور می توانند در صورت صلاحدید از یکی از حاملهای انرژی سبد سوخت خودروهای کشور استفاده کنند.

امینی خاطر نشان کرد: پروژه اجرایی کردن کارت هوشمند انرژی با اعمال برخی از تغییرات نرم افزاری در سامانه فعلی هوشمند قابلیت اجرایی در کشور را دارد.
+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم دی 1388ساعت 8:3  توسط مدیر   | 

+ نوشته شده در  جمعه چهارم دی 1388ساعت 10:2  توسط مدیر   | 

 

نوسازي ناوگان حمل ونقل با توليد 110 هزار كاميون در سايپا ديزل

 

fr saipa


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه یکم دی 1388ساعت 9:19  توسط مدیر   | 

 

امكانات كارت خدمات خودرو

frsaipa

ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هفتم مهر 1388ساعت 9:46  توسط مدیر   | 

شركت بازرگاني سايپا يدك (سهامي خاص ) در نظر دارد ترخيص محمولات وارداتي و صادراتي خود را از مبادي ورودي كشور به ترخيص كار واجد شرايط واگذار نمايد . لذا از كليه شركتهايي كه در زمينه ترخيص كالا و قطعات يدكي خودرو و ساير خدمات گمركي داراي تجربه كافي مي باشند دعوت مي شود جهت دريافت اسناد مناقصه حداكثر تا تاريخ 26 مهرماه 1388 با ارائه معرفي نامه و درخواست كتبي به اداره تداركات داخلي شركت سايپا يدك واقع در تهران كيلومتر 17 جاده مخصوص كرج نبش خيابان داروپخش مراحعه نمايند .
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و هفتم مهر 1388ساعت 9:39  توسط مدیر   | 

ظرفيت موتور خودرو كاملا" ايراني ساخت سايپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 5/6 ليتر در 100 كيلومتر اعلام شده است
همصدا- به گزارش ستاد خبري گروه خودروسازي سايپا طراحي خودروي داراي پلتفرم كاملا مستقل ايراني S81 توسط شركت سايپا در راستاي ارتقاء صنعت خودروسازي و به منظور بومي سازي و ارتقاء سطح دستيابي به دانش فني طراحي با برند سايپا در اين شركت به حالت اجرايي درآمده است.

ظرفيت موتور خودرو كاملا" ايراني ساخت سايپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 5/6 ليتر در 100 كيلومتر اعلام شده است . موتور انژكتوري اين خودرو با توجه به آلايندگي و مصرف سوخت اندك استاندارد يورو 3 را دارا مي باشد و قادر است استاندارد يورو 4 را نيز دريافت نمايد .

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه چهاردهم مرداد 1388ساعت 12:19  توسط مدیر   | 

شركت سايپا يدك در نظر دارد به منظور تهيه ، توزيع و نصب لوازم جانبي ( آپشن ) محصولات گروه خودروسازي سايپا با تعداد محدودي از نمايندگان مجاز و عاملين فروش شركت كه داراي تجربه و امكانات لازم در اين خصوص مي باشند همكاري نمايد لذا از متقاضيان دعوت مي گردد درخواست خود را همراه با خلاصه اي از سوابق به آدرس زير ارسال نمايند .
تهران ، كيلومتر 17 جاده مخصوص كرج ، نبش داروپخش ، شركت سايپا يدك ، مديريت پروژه آپشن در ضمن جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 61611085 – 021 تماس حاصل فرمايند .
+ نوشته شده در  یکشنبه دهم خرداد 1388ساعت 12:18  توسط مدیر   | 

 

fr saipa

عکس و مشخصات فنی در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم اردیبهشت 1388ساعت 18:29  توسط مدیر   | 

 

fr saipa

عکس و مشخصات فنی در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم اردیبهشت 1388ساعت 18:26  توسط مدیر   | 

قشقایی

fr saipa


تینا

fr saipa


مگان ۲۰۰۰

fr saipa


saipa 111

fr saipa

‌۴ خودرو سواری جدید گروه سایپا صبح دیروز با حضور وزیر راه و ترابری رونمایی شد.
به گزارش فارس، صبح دیروز با حضور وزیر راه و ترابری، برخی اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس و مدیران گروه سایپا ۴ محصول جدید این شركت یعنی پراید هاچ‌بك سایپا كه مدل ارتقا یافته مدل نسیم این شركت است، با نام سایپا ۱۱۱ یا مروارید، مگان ۲۰۰۰ (با دنده اتوماتیك و ۷ دنده) و ۲ خودرو سواری لوكس دیگر با نام نیسان تینا و نیسان قشقایی به عنوان محصولات جدید گروه سایپا رونمایی شدند. این ۴ خودرو سواری كه توسط سایپا و پارس خودرو عرضه می‌شوند به گفته مسوولان سایپا از تیرماه امسال تا بهمن ماه وارد بازار خودروی كشور خواهند شد.
در حاشیه مراسم رونمایی این محصولات مسیح تفرشی، مدیرعامل پارس خودرو قیمت نیسان تینا را حدود ۵۰ میلیون تومان، نیسان قشقایی را حدود ۴۳ میلیون تومان و مگان ۲۰۰۰ دنده‌ای و اتوماتیك را زیر ۳۰ میلیون تومان عنوان كرد.
وی همچنین گفت: قیمت سایپا ۱۱۱ یا مروارید نیز در حدود قیمت پراید صبای شركت سایپا خواهد بود.
تفرشی افزود: خودروهای تینا و قشقایی در آینده جایگزین ماكسیما و رونیز خواهند شد.

+ نوشته شده در  سه شنبه هشتم اردیبهشت 1388ساعت 17:26  توسط مدیر   | 

 

          نمایندگی سایپا برادران رضاپور             

 

ردیف

نوع خودرو

مبلغ ( ریال )

 

1

مورانو

749/000/000

2

ماکسیما اتوماتیک

398/500/000

3

ماکسیما معمولی

365/000/000

4

رونیز

310/000/000

5

مگان 2000CC  اتوماتیک با تجهیزات خاص

349/000/000

6

مگان 1600CC دنده ای وارداتی

290/000/000

7

مگان 1600CC دنده ای ساخت داخل

250/000/000

8

پیکاپ دو کابین

268/000/000

9

تندر 90   پایه                E0

89/789/000

10

تندر 90  کولردار          E0+AC

94/029/000

11

تندر 90 پایه                   E1

98/269/000

12

تندر 90 با تجهیزات رفاهی و ایمنی E1+CP

119/469/000

13

تندر 90       E1+CP+SP

-

14

تندر  90 پایه                     E2

129/963/000

15

تندر 90 لوکس         E2+LP

138/973/000

16

NEW C5              تیپ 1

543/000/000

17

NEW C5             تیپ 2

568/000/000

18

زانتیا  SX2000

269/760/000

19

زانتیا 2 (فیس لیفت)

283/140/000

20

ریو مجهز به سیستم ضد سرقت

126/560/000

21

صبا فول انژکتوری با ایموبلایزر

75/290/000

77/090/000

22

صبا فول انژکتوری فرمان هیدرولیک با ایموبلایزر

77/790/000

79/590/000

23

صبا فول انژکتوری با ایموبلایزر وترمز ABS

79/290/000

81/090/000

24

صبا فول دوگانه سوز با ایموبلایزر

83/490/000

85/290/000

25

صبا فول دوگانه سوز هیدرولیک با ایموبلایزر

85/990/000

87/790/000

26

نسیم فول انژکتوری با ایموبلایزر

78/930/000

80/730/000

27

نسیم فول انژکتوری فرمان هیدرولیک با ایموبلایزر

81/430/000

83/230/000

28

سایپا 141 دولوکس رینگ آلومینیومی با ایموبلایزر

77/500/000

79/300/000

29

سایپا141دولوکس رینگ آلومینیومی فرمان هیدرولیک باایموبلایزر

80/000/000

81/800/000

30

سایپا 141 دولوکس رینگ فولادی با ایموبلایزر

76/300/000

78/100/000

31

سایپا 141 دولوکس دوگانه سوزرینگ آلومینیومی با ایموبلایزر

85/400/000

87/200/000

32

سایپا141دوگانه سوزرینگ آلومینیومی فرمان هیدرولیک ایموبلایزر

87/900/000

89/700/000

33

سایپا 141 دولوکس دوگانه سوز رینگ فولادی با ایموبلایزر

84/200/000

86/000/000

34

سایپا 132 فول انژکتوری با ایموبلایزر

77/640/000

79/440/000

35

سایپا 132 فول انژکتوری با ایموبلایزر  و فرمان هیدرولیک

80/140/000

81/940/000

36

سایپا 132 فول انژکتوری دوگانه سوز با ایموبلایزر

84/700/000

86/500/000

 

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و پنجم فروردین 1388ساعت 10:58  توسط مدیر   | 

كارت خدمات خودرويي سايپا

مراسم بهره برداري از كارت خدمات خودرويي سايپا ، رونمايي از محصول جديدشركت سايپا ديزل و همچنين آغاز فروش اينتر نتي محصولات شركت هاي زامياد و سايپا ديزل ( Fh440 ) با حضور مهندس محرابيان وزير صنايع و معادن، مهندس قلعه باني رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و مهندس مهرداد بذر باش مديرعامل گروه خودرو سازي سايپا برگزار شد.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه سی ام بهمن 1387ساعت 17:53  توسط مدیر   | 

 

منبع : frsaipa

مدل جدید اسپرت كردن ماشین را بصورت کامل در ادامه مطلب ببینید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه سیزدهم آبان 1387ساعت 13:52  توسط مدیر   | 

جگوار فعلا فروشی نیست
درخشش جگوار در نمایشگاه دیترویت آنقدر بوده كه سران فورد در باره فروش آن تجدید نظر كرده اند.
نشانگر
درخشش جگوار در نمایشگاه دیترویت آنقدر بوده كه سران فورد در باره فروش آن تجدید نظر كرده اند.
به گزارش خبرخودرو، آلن مولالی مدیر عامل جدید فورد كه بعد از ۳۷ سال موفق در بوئینگ راهی بخش مدیریت سومین خودروساز جهان شده، حسابی از معرفی جگوار جدید به وجد آمده است. مولالی در پایان نمایشگاه دیترویت به خبرنگاران گفته است كه جگوار فعلا فروشی نیست و كمپانی فورد قصد دارد یك فرصت دیگر به این بخش اروپایی خود بدهد.البته این جمله مولالی به معنای بسته شدن درهای مذاكره نیست و نزدیكان مدیر عامل معتقدند كه پیشنهاد های اغوا كننده ممكن است نظرمولالی را تغییر دهد اما آنچه مسلم است این است كه اوضاع جگوار به مراتب از آستون مارتین بهتر است. آستون مارتین همچنان در فهرست فروش كمپانی فورد قرار دارد هر چند هنوز هیچ سرمایه داری جرات سرمایه گذاری روی آن را پیدا نكرده است.اما از وضعیت رو به رشد جگوار اخبار جالبی به گوش می رسد.ظاهرا استقبال قابل توجه از مدل مفهومی C-XFمدیران فورد را مجاب كرده كه تغییرات بعدی را هم اعمال كنند.مدل چC-XF زیر نظر «یان كالم »سر طراح جگواربه اجرا در آمده و جولیان تامسون،آدام هاتون و آلیستر ویلان نیز روی آن كار كرده اند.مدل مفهومی چC-XF قرار است به جای سری XJ وارد میدان شود.
+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم مهر 1387ساعت 16:24  توسط مدیر   | 

نیسان در هند كارخانه مشترك تولید خودرواحداث می كند
شركت خودروسازی ژاپنی نیسان موتور به طور مشترك در هند كارخانه تولید خودرو احداث می كند.
نشانگر
شركت خودروسازی ژاپنی نیسان موتور به طور مشترك در هند كارخانه تولید خودرو احداث می كند.
به نقل از تلویزیون سراسری ژاپن(ان.اچ.كی)، نیسان موتور قرار است با همكاری شركت رنوی فرانسه و شركت هندی ماهیندرا، به طور مشترك در جنوب هند این كارخانه را احداث كنند. به گزارش ان.اچ.كی، قراراست این كارخانه با ظرفیت سالانه ۵۰۰هزار خودرو، در سال ۲۰۰۹راه اندازی شود. این سه شركت قرار است تا زمان احداث خطوط تولید جداگانه خودرو در این كشور به طور مشترك با یكدیگر همكاری كنند. شركت نیسان خودرو درصدد است تا در ادامه فعالیت خود در هند، خط تولید خودروهای كوچك ارزان قیمت را با تولید سالانه ۳۰۰هزاردستگاه خودرو در این كشور راه اندازی كند و پیش بینی شده است بخشی از تولیدات این شركت به اروپا ارسال شود.
+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم مهر 1387ساعت 16:18  توسط مدیر   | 

اف آر سایپا


اف آر سایپا


پس از توليد و عرضه خودروي پرايد در مدل هاي مختلف، گروه خودروسازي سايپا تصميم به ساخت "پرايد وانت" نيز گرفته است.
به گزارش موج، اولين بار خودروي پرايد در شرکت خودروسازي فورد آمريکا طراحي و با نام "سي استا" (Siesta) بصورت هاچ  بک سه درب توليد و وارد بازار آمريکا شد.
بنابر اعلام شرکت خودروسازي فورد(يکي از چهار شرکت بزرگ توليدکننده خودرو جهان) موتور "پرايد" طوري طراحي شده که در مقايسه با ديگر خودروهاي کلاس مشابه داراي استحکام بيشتر، نقص کمتر، تعمير آسان تر و مصرف سوخت کمتري است.
هم اکنون و براساس آمار و ارقام، قواي محرکه "پرايد" داراي کمترين نقص فني است و يکي از کم مصرف ترين خودروهاي ساخت داخلي نيز مي باشد.
اين گزارش مي افزايد: شرکت کياموتورز کره جنوبي با توجه به ويژگي هاي خودروي پرايد امتياز اين محصول را از فورد آمريکا خريداري و توليد با تيراژ بالاي پرايد را براي بازار داخل و صدور آن به خارج از کشور آغاز کرد.
کياموتورز در سال 1372، گروه خودروسازي سايپا را به عنوان همکار استراتژيک و مرکز توليد خودروي پرايد در خاورميانه انتخاب کرد.
شرکت سايپا نيز پس از آن توليد پرايد در مدل هاي مختلف با نام هاي نسيم، نسيم سفري(استيشن)، صبا، سايپا 141 و سايپا 132 (هم اکنون بيشتر اين محصولات دوگانه سوز توليد مي شود) را آغاز کرد و هم اکنون با توجه به سياست هاي بازار، برنامه توليد "پرايد وانت" را بعنوان جديدترين محصول از خانواده پرايد در برنامه دارد.
سال گذشته شاهد توليد 430 هزار دستگاه خودروي پرايد در شرکت سايپا بوديم که 43 درصد بازار خودروي سواري کشور شامل مي شد، اين ميزان توليد در شش ماهه ابتداي سال جاري با 9 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه به حدود 220 هزار دستگاه پرايد رسيده است.
سايپا در سال 1384 نيز حدود 248 هزار دستگاه خودروي پرايد توليد و عرضه کرده است.
براساس اين گزارش، در پنج ماهه ابتداي امسال و در گروه وانت، 66 هزار و 660 دستگاه خودرو توليد و عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 26 درصد رشد داشته است.
سال گذشته نيز 152 هزار و 958 خودرو در گروه وانت توليد و عرضه شد که نسبت به سال قبل از آن، 13/9 درصد رشد داشت. سال 1384، 125 هزار و 203 دستگاه خودرو در گروه وانت توليد و عرضه شده است.
اين گزارش مي افزايد: همزمان با توليد پرايد در سايپا، شعبه شرکت خودروسازي فورد آمريکا در انگليس نيز همچنان به توليد مدل هاي ديگري از پرايد بر روي پلت فرم اين خودرو ادامه مي دهد.
هم اکنون در برخي کشورهاي آمريکاي جنوبي نيز اين خودرو با نام "سي استا" و در تيراژ بالا توليد مي شود.
پرايد سايپا در "سوريه" و "ونزوئلا" داراي خطوط توليد است و به گفته مديرعامل گروه خودرسازي سايپا تا سال 1390 پنج سايت خارجي براي توليد محصول پرايد در بيرون از مرزهاي کشور راه اندازي خواهد شد.
"پرايد وانت" نيز پس از کسب تاييديه هاي نهايي به بازار کشور عرضه مي شود و سايپا نيز پس از شرکت هاي بهمن، زامياد(گروه خودروسازي سايپا)، ايران خودرو، ديار خودرو و ... دوباره به وانت سازي مي پردازد.
اين دومين بار است که يک شرکت خودروسازي داخلي، نوع وانت محصول اصلي خود را نيز توليد مي کند. پيش از اين گروه صنعتي ايران خودرو "پيکان وانت" را به بازار عرضه کرد که هم اکنون نيز شاهد توليد و فروش اين محصول در بازار داخلي هستيم.
+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم مرداد 1387ساعت 10:16  توسط مدیر   | 

قيمت خودرو همچنان در اوج

ايسنا- با وجود گذشت سه هفته از ابتداي سال جاري بازار خودرو هنوز تعادل لازم در قيمت‌ها را نيافته و قيمت خودروي روند افزايشي طي مي‌كند.

همچنين در نمايندگي‌هاي فروش اتومبيل، خودرو صفر كيلومتر به سختي يافت مي‌شود و اغلب فروشندگان از ارائه قيمت سال جديد امتناع مي‌كنند و معتقدند هنوز قيمت‌ها به ميزان واقعي خود نرسيده است.
در اين ميان برخي خودروها افزايش قابل ملاحظه‌اي يافته‌اند و تقريبا مي‌توان اذعان كرد كه قيمت تمامي خودروها به جز چند مورد خاص دچار افزايش قيمت نسبت به قيمت سال گذشته بوده‌اند.
با توجه به افزايش غير‌معقولي كه پرايد به خصوص نوع بنزيني اين خودرو در روزهاي پاياني سال گذشته به خود گرفت، سايپا امسال اقدام به افزايش پرايد بنزيني كرد و قيمت آن را به بيش از هفت‌ميليون و 400‌هزار تومان رساند هم‌اكنون نيز اين خودرو در بازار آزاد به قيمت واقعي خود در بازار نرسيده و با قيمت‌هاي متفاوتي در سطح تهران به فروش مي‌رسد؛ به طوري كه اين خودرو در رنگ‌ها و امكانات جانبي مختلف بين هفت‌ميليون و 800‌هزار تومان تا هشت‌ميليون و 200‌هزار تومان به فروش مي‌رسد.
اما از نكات جالب بازار امسال خودرو نزديك شدن قيمت كف بازار نوع دوگانه‌سوز پرايد به قيمت كارخانه اين خودرو يعني هشت‌ميليون تومان است كه هم‌اكنون اين خودرو حدود هشت‌ميليون و 200‌هزار تومان به فروش مي‌رسد.
همچنين كورس قيمتي كه زانتيا از سال گذشته به خود گرفته همچنان پايان ندارد. به طوري كه پس از گذشت يك سال قيمت اين خودرو هفت‌ميليون تومان افزايش يافته و مدل 2000 اين خودرو هم‌اكنون 30‌ميليون تومان در بازار تهران معامله مي‌شود.
از سوي ديگر، در آشفته بازار خودرو امسال تيپ 2 پژو 206 با افزايش قيمت به 14‌ميليون و 300‌هزار تومان رسيد و مدل تمام اتومات اين خودرو با توجه به كمبودي كه براي اين خودرو در بازار پيش آمده و تا‌حدودي كمبود عرضه آن در بازار غير‌رسمي شاهد افزايش و نوسان قيمت بوده به طوري كه 19‌ميليون و 200‌هزار تومان تا 5/19‌ميليون تومان به فروش رفته است. پايين‌ترين مدل پژو 206 اس‌دي(V20) نيز داراي افزايش قيمت بوده و حدود 14‌ميليون و 700‌هزار تومان معامله مي‌شود. مدل V9 اين خودرو نيز حدود 19‌ميليون و 200‌هزار تومان به فروش رفته است

دنیای اقتصاد

+ نوشته شده در  یکشنبه نوزدهم خرداد 1387ساعت 11:4  توسط مدیر   | 

 


 

 

تجهيزات ايمني ، امكانات رفاهي :

ريموت كنترل با قابليت باز کردن صندوق عقب

سيستم تهويه مطبوع

سيستم ضد سرقت (Immobilizer )

سپر جلو و عقب همرنگ با بدنه

زه محافظ جانبي همرنگ بدنه

چراغ سقفي تايمردار

چراغ جلوجديد يكپارچه با چراغ راهنما

چراغ عقب جديد يكپارچه با چراغ مه شكن عقب

چراغ راهنماي روي گلگير

CD Player با قابليت پخش MP3 و سيستم راديو پخش 4 باندي مجهز به حافظه

سيستم قفل مركزي از هر دو درب جلو

 درب بازكن برقي صندوق عقب

درب بازكن باك و صندوق عقب از داخل

جا ليواني روي كنسول جلو

جلو آمپر با طرح جديد و نور آبي

ساعت ديجيتال با نور آبي

آينه هاي جانبي تاشو با قابليت تنظيم از داخل

شيشه بالابر برقي درب هاي جلو

برف پاك كن شيشه جلو با قابليت تنظيم دور

شيشه شوي دو نازله

تريم داخلي با رنگ بندي جديد

رو دري و جيب طرح جديد

غربيلك فرمان با طرح جديدو قابليت تنظيم ارتفاع

سيستم خنك كاري بهبود يافته موتور مجهز به فن دو دور

كمربند ايمني جلو و عقب

چراغ خطر سوم

گرمكن شيشه عقب

دورسنج موتور

تنظيم خودكار موتور توسط ECU

چراغ هشدار دهنده عيب ياب موتور

سيستم اتوماتيك قطع كننده سوخت هنگام تصادف يا وارونگي

شيشه رنگي

 

 

تجهیزات انتخابی  :

1-فرمان هيدروليك

2-چراغ مه شكن جلو

3-دوگانه سوز

4-رينگ آلومينيومي

 

مشخصات فني موتور در حالت گازسوز :

-سيستم سوخت رساني :     Mixer

-حداكثر توان : 

5500Rpm

/52hp

-مصرف سوخت در سيكل تركيبي : 7/100Km

-ظرفيت مخزن گاز : 48 ليتر

-حداكثر پيمايش با گاز : 165 كيلومتر

 

 

 مشخصات فني موتور :

قطر و كورس سيلندر :6/83 *71 ميليمتر

مدل : M13NI

نوع : 4 سیلندر خطی

 

نسبت تراكم :1 : 9،7

تعداد سيلندر : 4 سيلندر

حجم موتور : 1323 سي سي

ظرفیت روغن موتوربا فیلتر  : 3.4 لیتر

 

مشخصات فنی موتور در حالت بنزینی

سیستم سوخت رسانی  : انژکتوری

حداكثر توان : hp/rpm   62.5/5500

حداكثر گشتاور : N.m/rpm      103.3/2800

ظرفيت باک :  37 لیتر

 
 

 

سيستم ترمز :

نوع :   هيدروليك بوستردار

ترمز جلو :  ديسكي

ترمز عقب : كاسه اي

سيستم الكتريكي :

باطري : 12V-50Ah

دينام : 12V-65A   

استارت : 12V-0.85Kw

سيستم تعليق :

اكسل جلو : مك فرسون + فنرلول

اكسل عقب : پيچشي + فنرلول

 

سيستم فرمان :

نوع : دنده شانه اي

حداقل شعاع چرخش :4.55 متر

 

گيربكس :

نوع :  دستي- 5 دنده جلو + يك دنده عقب

 

مصرف بنزين : (ليتر در 100 كيلومتر)

مصرف سوخت در سيكل برون شهري : 5،3

مصرف سوخت در سيكل شهري : 9،55

مصرف سوخت در سيكل تركيبي : 6،89

ظرفيت باك :37  ليتر

 

ابعاد : (میلیمتر )

طول : 3952 

عرض : 1605

ارتفاع : 1455

 

وزن :

وزن خودرو بدون سرنشين : 850 كيلوگرم

وزن خودرو CNG   

920KG

رينگ و تاير:

سايز تاير :  165.65R 13

نوع رينگ : فولادي

سايز رينگ : 13*4.5j  

+ نوشته شده در  سه شنبه هفدهم اردیبهشت 1387ساعت 11:18  توسط مدیر   | 

مهندس احمد قلعه باني مدير عامل گروه خودروسازي سايپا با اعلام اين مطلب گفت گروه سايپا در راستاي سياستهاي دولت تا كنون بيش از يكصد هزار دستگاه پرايد و سايپا 141 دوگانه سوز توليد كرد كه 6 برابر بيشتر از مدت مشابه سال قبل است . وي با اشاره به سياست دولت براي كاهش واردات بنزين و وابستگي به خارج گفت گروه سايپا در همين چارچوب تا پايان امسال بيش از 300 هزار دستگاه خودروي دوگانه سوز توليد مي كند و با توليد اين ميزان خودروي دوگانه سوز سالانه از خروج ميليون ها دلار از كشور براي واردات بنزين جلوگيري خواهد شد .
مهندس قلعه باني افزود توليدات خودرو هاي دوگانه سوز اين گروه ظرف دو ماه آينده روزانه به 1700 دستگاه خواهد رسيد كه بيش از 80 درصد ظرفيت توليد اين شركت مي باشد . مدير عامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به اينكه تمام خودروهاي دوگانه سوز اين گروه با نصب مخزن گاز تحويل مشتريان مي گردد گفت حدود 20 هزار خودروي بدون مخزن كه سال گذشته توليد شده تا دو ماه آينده بطور رايگان برروي آنها مخزن نصب خواهد شد .
وي در ادامه به برنامه سايپا براي عرضه 60 هزار تاكسي پرايد و سايپا 141 در سال جاري اشاره گرد و گفت با همكاري ستاد تبصره 13 و حمايت دولت ناوگان حمل و نقل عمومي كشور امسال بطور گسترده نوسازي و توسعه خواهد يافت و سايپا در اين زمينه با عرضه تاكسي هاي كم مصرف و كم آلاينده و دوگانه سوز نقش مهمي به عهده دارد . مهندس قلعه باني گفت سايپا همگام با افزايش توليد خودروهاي دوگانه سوز ، سرمايه گذاري در زمينه توليد مخزن گاز را نيز دستور كار دارد و در اين ارتباط در منطقه محروم ايلام يك كارخانه توليد مخزن CNG احداث خواهد كرد كه ضمن جلوگيري از خروج ارز براي واردات مخزن گاز ، آباداني و توسعه را براي هموطنان ايلامي به ارمغان خواهد آورد .
نويسنده : مدير سايت

+ نوشته شده در  دوشنبه سی ام مهر 1386ساعت 8:59  توسط مدیر   | 

 

خودروي C5 در نيمه دوم امسال ، نيو پرايد اواخر امسال ، پرايد فيس ليفت ، زانتياي فيس ليفت و ريو با تجهيزات جديد در سال آينده توليد و عرضه خواهد شد . و خودروي S81 و S90 با برند سايپا و C4 صندوقدار در سال 87 مورد یهره برداری قرار خواهد گرفت .


Logan MEGAN
اطلاعات خودروی لوگان
اطلاعات خودروی مگان
C4
  اطلاعات خودرویC5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
     
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم شهریور 1386ساعت 16:10  توسط مدیر   | 

 
گزارش خبرنگار خبر خودرو مهندس ولي ملكي عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس پس از بازديد طرحهاي تحقيقاتي و پژوهشي در مركز تحقيقات ونوآوري سايپا در گفتگو با خبرنگار ما طراحي خودروي داراي پلتفرم كاملا مستقل ايراني S81 توسط شركت سايپا را جزء افتخارات صنعت ايران دانست و گفت اين خودرو از همه جنبه ها برخودروي تندر 90 برتري و مزيت دارد . مهندس ملكي افزود طراحي و توليد خودرو كاملا ايراني توسط مهندسان مركز تحقيقات سايپا با ويژگيها و تجهيزات مناسب دستاوردهاي بزرگي براي گروه سايپا است . وي پيش بيني كرد كه خودروي S81 سايپا در بازار از كشش بيشتري نسبت به خودروهاي هم كلاس خود بويژه تندر 90 برخوردار خواهد بود .
احمد بزرگيان ديگر عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس هم پس از بازديد از طرح توليد خودرو ملي سايپا كه اولين خودروي كاملا ايراني و مطابق استاندارد روز اروپا است گفت :طراحي بدنه و اتاق اين خودرو آنرا به خودروي براي جوانان تبديل خواهد كرد و اين خودرو سليقه هاي مختلفي را پاسخگو خواهد بود . اين عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس ضمن تقدير از مهندسان مركز تحقيقات و نوآوري سايپا به سبب طراحي و توليد خودروي روز اروپا با استفاده از توان فني و مهندسي ايران گفت حساسيت و دقت در زمينه رعايت اصول ارگونومي و راحتي راننده و سرنشين از نكات قابل توجه در خودروي S81سايپا است كه تاثير بسيار زيادي بر سلامتي و ايمني و آسايش سرنشين خودرو خواهد داشت . احمد بزرگيان با اشاره به عادت ايرانيان در رانندگي مسافتهاي طولاني با حداقل استراحت بين راهي گفت بايد بحث ارگونومي در ساير خودروها هم جدي گرفته شود . وي كاهش تصادفات ، تسلط راننده به جاده ، قدرت مانور پذيري بيشتر هنگام حادثه و حفظ روحيه شادابي را از مزيتهاي توجه ويژه به ارگونومي در طراحي و توليد خودروي S81 سايپا عنوان كرد و گفت : هم اكنون بخشي از علل تصادفات جاده اي از بي توجهي به بحث ارگونومي خودروها ناشي مي شود و اين مسئله سالانه خسارت و تلفات زيادي به همراه دارد . خودروي S81 سايپا كه اولين خودروي كاملا ايراني است اكنون حدود 90 درصد مراحل مختلف طراحي و توليد آن مطابق با استاندارد روز اروپا انجام شده است. اين خودرو با موتورايراني M5 و ظرفيت cc1500با چهار سيلندر ابتدا مدل صندوقدار و سپس استيشن و 5 درب توليد خواهد كرد . قيمت اين خودرو كمتر از خودرو تندر 90 خواهد بود. اين خودرو امكان دريافت استاندارد اروپايي يورو IV ( چهار ) را دارد و براساس تقاضاي مشتري با تجهيزات جانبي همچون ترمز ضد قفل ( ABS ) و كيسه ايمني هوا ( Air Bag) توليد مي شود . سايپا چند مدل از اين خودرو را در خارج كشور و بخشي از توليدات داخل را هم صادر خواهد كرد
1386/۰۵/۲۹  : نوشته شده در تاريخ
نويسنده : مدير سايت

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و نهم مرداد 1386ساعت 11:23  توسط مدیر   | 

مهندس قلعه باني: گروه سايپا طي دو سال نه مدل خودروي جديد توليد مي كند . سيزدهمين همايش گفتگوي مستقيم مسئولين گروه خودروسازي سايپا با مردم در اروميه برگزار شد
مهندس قلعه‌باني مدير عامل گروه خودروسازي سايپا

برای خوانندن متن به ادامه مطلب بروید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه سیزدهم مرداد 1386ساعت 10:13  توسط مدیر   | 

توسط شركت سايپا صورت مي‌گيرد:
توليد خودروي ملي با قيمت كمتر از 10ميليون تومان


سال گذشته زماني كه محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري در حين افتتاح خط توليد موتور ملي، خودروسازان كشور را به يك مجاهدت بزرگ براي مركزيت ايران به عنوان قطب خودروسازي منطقه، دعوت كرد، ايده توليد خودرو ملي به‌رغم شكست آن در دنيا، به شكل جدي‌تري مطرح شد.


اين در حالي است كه تاريخ نشان داده كه خودكفايي در صنعت خودرو، شعار يا ادعايي است كه برخي از خودروسازان وطني آن را براي كسب امتيازات دولتي مطرح مي‌كنند اما در دنياي پررقابت اين صنعت، تنها خودروسازاني باقي مي‌مانند كه از قدرت و پول بي‌حد و حصري برخوردار باشند.
هم‌اكنون به دليل اينكه بيشتر خودروسازان دنيا تاب رقابت در اين صنعت را ندارند به ناچار براي ماندن و نجات از ورشكستگي به ادغام با خودروسازان قدرتمندي تن مي‌دهند كه سود عايدي آن نيز بيشتر نصيب خودروسازهاي بزرگ مي‌شود. توليد خودرو ملي با برند ملي در كشورمان نيز هر چند از زمان رياست‌جمهور پيشين و با توليد سمند آغاز شد اما با روي كار آمدن دولت نهم و هدف اين دولت مبني بر ساخت و توليد خودروي ملي شدت گرفته است.
شركت ايران‌خودرو در سال 80اولين خودروي ملي خود را با نام سمند توليد و وارد بازار كرد. اين شركت پس از آن، هر ساله اقدام به ايجاد تغيير در خودروي ملي كرد تا به اين وسيله بتواند بازار داخلي و تا حدودي بازارصادراتي خود را حفظ كند.توليد خودروي سمند براي شركت ايران‌خودرو هزينه‌اي معادل 400ميليارد تومان در برداشت كه اين شركت جهت تامين اين مبلغ ناچار به دريافت وام با تسهيلات 28درصد از بانك‌هاي خصوصي شد، به گفته برخي از دست‌اندركاران صنعت خودرو دولت هيچ تسهيلاتي براي اجراي پروژه‌ ملي به اين شركت نداد. اين در حالي است كه رييس‌دولت نهم با تاكيد بر حذف مونتاژ كاري از خودروسازان در مراسم افتتاح موتور ملي خواست كه سالانه ساخت دو الي سه اتاق خودرو را در دستور كار خود قرار دهند و دولت نيز از اين طرح‌ها حمايت خواهد كرد. در بخشي از سخنان رييس‌جمهور به حذف سالانه واردات 2ميليارد دلار قطعه اشاره شد. اين در حالي است كه هم‌اكنون قطعه‌سازان با مشكل مالي مواجه و برخي نيز در حال ورشكستگي هستند.با توجه به شرايط موجود و دستور رييس‌جمهور مبني بر توليد خودرو ملي شركت سايپا نيز طراحي و توليد اولين خودروي ملي خود را از يكسال پيش در دستور كار قرار داده است. اين شركت پس از طراحي و توليد پرايد كه توانست پس از پيكان بازار داخلي خودروي ارزان قيمت را از آن خود كند اقدام به طراحي S81 خودروي ملي اين شركت كرد تا بتواند خودروي نزديك به استاندارد جهاني را وارد بازار داخلي كرده و همچنين تا حدودي بتواند بازار صادراتي خود را در آينده حفظ كند.
به گفته قلعه‌باني مديرعامل شركت سايپا S81 سال 87 وارد بازار خواهد شد و پس از رسيدن به تيراژ نهايي، توليد پرايد به طور كامل متوقف مي‌شود و S81 جايگزين پرايد كه از استاندارد جهاني تا حدودي فاصله گرفته، خواهد شد.
همچنين به گفته مسوولان شركت سايپا خودروي ملي سايپا برخلاف خودروي ملي ايران‌خودرو كه از لحاظ قيمتي بالاي 10ميليون تومان قيمت‌گذاري شده بود ارزان‌تر از تندر 90 و با قيمت حدود 8ميليون تومان وارد بازار خواهد شد. شركت سايپا با توليد S81 خواهد توانست هم به هدف خود مبني بر توليد خودروي ملي دست پيدا كند و هم بتواند رنج قيمتي محصولات خود را حفظ كرده و باز هم خودروي با قيمت زير 10ميليون وارد بازار كند.
مشخصات فني S81
خودروي S81 از نظر ظاهري تا حدودي شبيه خودروي ريو و سيلواست و مي‌توان گفت اين خودرو جزو خودروهايي است كه مي‌تواند نظر متقاضي خودرو را جلب كند.اين خودرو داراي موتور ايراني M5 با ظرفيت 1500CC و چهار سيلندر بوده و امكان اخذ استاندارد اروپايي يورو ZV را دارد خودروي S81 قابليت نصب ايربك و ترمز ضد قفل (ABS) را نيز دارا است. S81 در سه مدل صندوقدار، 5 درب و استيشن توليد خواهد شد. به گفته مسوولان شركت سايپا اولين مدل اين خودرو به صورت صندوقدار به بازار عرضه خواهد شد و مدل‌هاي بعدي S81 در مراحل بعدي به بازار عرضه مي‌شود.
خودروي S81 اولين خودرو با پلت‌فرم كاملا ايراني است كه اكنون حدود 90درصد مراحل مختلف طراحي و توليد آن مطابق با استاندارد روز اروپا انجام شده است.اين خودرو با كمترين هزينه در مقايسه با طرح‌هاي ساير شركت‌ها طراحي مي‌شود تا با قيمت مناسب به متقاضيان عرضه شود.

نویسنده : فرزاد رضاپور

+ نوشته شده در  سه شنبه پانزدهم خرداد 1386ساعت 10:39  توسط مدیر   | 

سايپا سال آينده دو محصول جديد عرضه مي كند
مهندس احمد قلعه باني مدير عامل گروه خودروسازي سايپا در بازديد اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس از مركز تحقيقات و نوآوري سايپا گفت اين شركت سال آينده دو محصول جديد شامل سايپا 132 و زانتيا فيس ليفت و سال 87 خودرو كاملا ايراني S81 و C4 را عرضه مي كند . مهندس قلعه باني افزود طراحي و سايپا 132 و زانتيا فيس ليفت بطور كامل توسط مهندسان سايپا صورت گرفته است و خودرو S81 كه كاملا ايراني است و خودرو C4باتوجه به جايگاه بين المللي سايپا با همكاري شركت سيتروئن فرانسه توليد مي شود. مدير عامل گروه سايپا سال آينده را شروع برنامه تنوع محصول در سايپا دانست و گفت خودروي C4 هم كه همزمان در ايران و فرانسه و چين توليد خواهد شد 50 درصد توليد آن صادر مي شود. وي به طرحهاي مختلف اجرا شده در مركز تحقيقات سايپا از جمله طراحي و توليد خودروي كاملا ايراني S81 و نيوپرايد و سايپا 141 در دو مدل ، كاروان و زانتيا فيس ليفت اشاره كرد و گفت سايپا طراحي و توليد نخستين خودروي كاملا ايراني S81 را با كمترين هزينه در مقايسه با طرحهاي ساير شركتها انجام داده است كه موجب اقتصادي ترشدن اين طرح ملي گرديده است . مدير عامل گروه خودروسازي سايپا افزود سايپا نه تنها تمام طرحها و خطوط توليد جديد را بدون هيچ گونه كمك دولتي انجام داده است بلكه با پرداخت بيشترين ماليات و عوارض به دولت سهم قابل توجهي در تحقيق درآمد بودجه سالانه كشور به عهده دارد. وي با اشاره به محوريت تنوع توليد در برنامه پنج ساله دوم سايپا بنام سمت 90 گفت براساس اين برنامه سايپا تا سال 90 ، ظرفيت توليد را به680 هزار دستگاه در مدلهاي مختلف خواهد رساند و سالانه يك يا دو محصول جديد عرضه خواهد كرد ، بطوريكه در سال 90 هموطنان با هر سليقه مي توانند محصولات سايپا را در كلاسهاي متفاوت و قيمتهاي مناسب خريداري كنند . مهندس قلعه باني در زمينه كيفيت خودرو تندر 90سايپا گفت با توجه به اينكه تمام خطوط رنگ ، مونتاژ و بدنه اين خودرو براساس استاندارد روز اروپا نصب و راه اندازي شده است و 35 ربات كار مونتاژ قطعات مهم و اصلي را به عهده دارند ،مي توان پيش بيني كرد كه تندر 90 سايپا رضايت مشتريان ايراني را جلب نمايد . وي افزود سايپا اين خودرو را در سه مدل با تجهيزات متفاوت توليد خواهد كرد و شبكه گسترده خدمات پس از فروش سايپا وظيفه خدمات به اين خودرو را خواهد داشت .

نويسنده : فرزاد رضاپور

+ نوشته شده در  سه شنبه چهاردهم فروردین 1386ساعت 13:21  توسط مدیر   | 

آقا این سری خبر ها ترکوندن .. از اون حاشیه های باحال داریم تا خبر هایی که شاخ رو سر آدم سبز می کنن .. خبر ها رو کوتاه می کنم ولی خبر های سایپایی این دفعه خیلی پر بارن !!!

 

از ال نود چه خبر ؟

ثبت نامش شروع شده ... 1 تن وزن داره .. 4 سیلندره و حجم موتورش 1600 سی سی با 110 اسب بخاره .. ایران خودرو ادعا می کنه تو هر ساعت 25 دستگاه ال نود داره تولید می کنه .. ولی نشتابید به سوی ثبت نامش اگه از من می پرسید .. نمی دونم چرا ولی این به ظاهر کوچولوی پر دردسر خودشو یه جورایی به زور بین ماشین های دیگه جا داده .. بخرید هم بد نمی شه !! سه مدل داره   9800000 تومن ، 10800000و یازده میلیون و هشتصد !!

حالا بیخیال استاندارد های آلودگی و 180 کیلومتر بر ساعت سرعتش !!

 

سایپا  S81  (خودروی ملی سایپا) را به مجلس معرفی کرد .

این خودرو مورد تایید کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم قرار گرفته .. 1500 سی سی حجم موتور داره و 4 سیلندره و به گفته مجلسی ها باید هر چه زودتر به بازار راهی بشه .. می گن 90 درصد خودکفایی شده است و (به ظاهر زیراب زنی سمند) و ابتدا به صورت صندوق دار عرضه می شه و پس از مدتی به صورت استیشن ... نکته جالب توجه این جاست که می گن مطمئن باشید قیمتش از ال نود کمتر خواهد بود !!!؟!! تا سال 87 هم عرضه می شه.

 

نمایشگاه موتور اسپورت 2007 –اردیبهشت 86-

این نمایشگاه از تاریخ 18 الی 28 اردیبهشت ماه سال 86 با مجوز فدراسیون  فکر کنم برنامه ریزی شده توسط سایت carn3.com از ساعت 12 تا 24 برگزار می شه که 100 غرفه داره  و 150 خودرو درنمایشگاه برگزیده می شن  و لازم به ذکره که از همه ی کلاس ها هم شرکت می کنن !!

این نمایشگاه در پارکینگ تله کابین توچال برگزار می شه .

اگه مایلیلد غرفه رزرو کنید به اینجا برید.

 

سال بعد .. سایپا با دو محصول جدید !!

مدیر سایپا می گه سال بعد دو خودروی سایپا 132 و زانتیا فیس لیفت و تا سال 87 هم همون خودروی ملی سایپا که s81 نام داره رو به بازار عرضه می کنن و متعاقبا سیتروئن C4 .. منتظر دگرگونی در سایپا با شید چون می خواد به شعارش عمل کنه " برای هر ایرانی یه خودرو" پس تا یه ماشین هم قالب شما نکرده خیالتون راحت نباشه !!

 

اینم یه جمله بدون شرح :

""""رئیس‌ فدراسیون‌ اتومبیلرانی‌ و موتورسواری‌ : مسابقات‌ اتومبیلرانی‌ از سال‌ آینده‌ بر اساس‌ مقررات‌ جهانی‌ برگزار می‌ شود"""""

 قضاوت رو به خودتون واگذار می کنم !

 

یک گام به جلو .. موفق باشید...!!

+ نوشته شده در  یکشنبه دوازدهم فروردین 1386ساعت 14:37  توسط مدیر   | 

Copyright © 2007 Design & Powred By F R SAIPA